Genre: Western / Actie
Speelduur: 165 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio
IMDb beoordeling:
8,5 (1.782.693)
Gesproken taal: Engels, Frans en Duits
Releasedatum: 17 januari 2013
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Amazon Prime
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Django Unchained
"Life, liberty, and the pursuit of vengeance."
Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,5 / 1782693)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Django Unchained (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Django Freeman
Dr. King Schultz
Calvin J. Candie
Broomhilda von Shaft
Stephen
Billy Crash
Leonide Moguy
Butch Pooch / Ace Speck
Mr. Stonesipher
Cora
Reviews & comments
Jeremiah1989
-
- 163 berichten
- 3048 stemmen
Ik heb met genot naar deze film gekeken! De dialogen waren erg sterk en om te werken met the mentor,the villain and the hero werkt altijd. De karakters waren in mijn optiek ijzersterk.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
De clan lijkt me trouwens eerder een referentie naar Corbucci's Django (de gemaskerde bende op het einde van het filmpje).
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Verder even melden dat ik de cameo van Franco Nero het beste gastoptreden vind in T's oeuvre. Erg cool!
marre123
-
- 17 berichten
- 68 stemmen
Wat ik me nu eigelijk afvraag. Hoe kan deze film nu al een oscar nominatie hebben? HIj is pas vanaf de 25e uit in de VS en Europa moeten we er nog op wachten?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Achteraf gezien is dat hele plan van Schultz en Django natuurlijk erg vreemd; zich voordoen als Mandingo-handelaren en Broomhilda er 'on the side' bijkopen. Je vraagt je af waarom ze niet gewoon naar Candyland zijn gegaan om simpelweg de slavin van Candie te kopen voor 12000 Dollar. De charade was helemaal niet nodig.
Of om achterdocht te voorkomen, een hele bende slaven. Hadden ze de rest lekker kunnen laten gaan. We kunnen het er in ieder geval over eens zijn dat dit script niet echt waterdicht is.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat ik me nu eigelijk afvraag. Hoe kan deze film nu al een oscar nominatie hebben? HIj is pas vanaf de 25e uit in de VS en Europa moeten we er nog op wachten?
Denk dat de mensen van de Academy een film eerder zien dan het publiek.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Verder even melden dat ik de cameo van Franco Nero het beste gastoptreden vind in T's oeuvre. Erg cool!
Die van Savini vond ik verreweg de slechtste. Als je niet heel erg goed oplet mis je gewoon de enige echte master of gore. Bizar dat die karakteristieke kop niet wat vaker in beeld is gekomen. Had die veel liever gezien dan Tarantino zelf, die hier echt een beschamend rolletje heeft.
Thorak
-
- 6341 berichten
- 1866 stemmen
Dan heb ik duidelijk niet goed opgelet want ik heb m dus gemist! Of zat hij bij het groepje waar ook Zoë Bell bij zat? Ik las overigens ook pas later dat het Zoë Bell was, vond het al zo raar dat er een vrouw bij die groep zat met de hele tijd een shawl voor haar gezicht...
Thorak
-
- 6341 berichten
- 1866 stemmen
Wat ik me nu eigelijk afvraag. Hoe kan deze film nu al een oscar nominatie hebben? HIj is pas vanaf de 25e uit in de VS en Europa moeten we er nog op wachten?
Debo
-
- 251 berichten
- 416 stemmen
leuk in minuut 17 als Django en de doc aan een biertje zitten. Op het eerste moment is het glas half vol en bij het volgende shot weer helemaal gevuld en dat voor Tarantino...
Evengoed vond ik het een goede film. Zit voldoende vaart en zelfs humor in. Actie zat en het bloed spuit om je oren. Dat laatste had minder gemogen maar we hebben nu eenmaal met Tarantino te maken.
Schumann
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
Neen, Django unchained doet het voor mij niet. Ik had het gevoel dat na een uur het verhaal eigenlijk wel verteld was. Wat daarna volgt, Django's poging om zijn vrouw te redden, is eigenlijk niet niet zo interessant. Het duurt allemaal ook veel te lang zonder dat er echt sprake is van enige spanning. Wanneer het dan allemaal teleurstellend dreigt te eindigen, kiest Tarantino ervoor om het personage van Christopher Waltz een drastische keuze te laten maken die volgens mij volledig indruist tegen de manier waarop het personage voorheen in de film werd neergezet. Ik weet dat zijn films het veelal niet van de geloofwaardigheid moeten hebben, maar Schultz die alles om zeep helpt door Candide ineens neer te schieten is in mijn optiek gewoon een belachelijke keuze.. Geheel in de stijl van de regisseur eindigt de film met de nodige bravoure. Helaas voelt het nogal geforceerd aan, en kan ik mij niet aan het gevoel onttrekken dat hij met Django Unchained (te) gemakkelijk zijn bekende truukjes probeert te herhalen.
stinissen (crew films & series)
-
- 22824 berichten
- 75348 stemmen
Neen, Django unchained doet het voor mij niet. Ik had het gevoel dat na een uur het verhaal eigenlijk wel verteld was. Wat daarna volgt, Django's poging om zijn vrouw te redden, is eigenlijk niet niet zo interessant. Het duurt allemaal ook veel te lang zonder dat er echt sprake is van enige spanning. Wanneer het dan allemaal teleurstellend dreigt te eindigen, kiest Tarentino ervoor om het personage van Christopher Waltz een drastische keuze te laten maken die volgens mij volledig indruist tegen die manier waarop het personage voorheen in de film werd neergezet. Ik weet dat zijn films het veelal niet van de geloofwaardigheid moeten hebben, maar Schultz die alles om zeep helpt door Candide ineens neer te schieten is in mijn optiek gewoon een belachelijke keuze.. Geheel in de stijl van de regisseur eindigt de film met de nodig bravoure. Helaas voelt het nogal geforceerd aan, en kan ik mij niet aan het gevoel onttrekken dat hij met Django Unchained (te) gemakkelijk zijn bekende truukjes probeert te herhalen.
Prima gesproken ik sluit me hier bij aan.
ghostman
-
- 5735 berichten
- 5 stemmen
Absoluut niet mee eens. De toon van Django Unchained schippert nogal. Die van Kill Bill: Volume. 1 niet. Die is totaal cartoonish, in dezelfde trant als de vele kung fu en samuraislashers die 't eert. Zowel Django Unchained als IB vind ik juist onevenwichtig qua toon. Ze willen op het ene moment serieus zijn, en 't andere moment weer niet. In Tarantino's laatste twee films wordt de logica of de toon nogal eens opgeofferd voor die ene grap of die ene onverwachte wending. Het werkt regelmatig niet. Zo wordt een serieuze missie en een fatsoenlijk plan van 'The Basterds' opgeofferd voor Italiaans met een slecht accent in IB. Tarantino speelt op de gulle lach, maar verliest zo de plot uit zijn oog. Zelf vind ik de clan-scene in DU maar matig. Maar bovenal valt ie qua toon buiten de boot.
Ik denk dat je mij niet echt snapt . Cartoonesk uitgevoerde scenes kunnen ook heel erg volwassen en serieus van aard zijn ( denk aan animatiefilms voor volwassenen ) .
Ik herhaal : deze film is compleet en volwassen . Daarmee bedoel ik dat elke scene hier ( cartoonesk of niet ) een functie heeft en dat de film mooi in balans is . De film duurt heel erg lang , maar geen scene is overbodig of voelt geforceerd aan , waardoor het gewoon heel erg aangenaam is om deze film te zien .
Inglourious Basterds (2009) heeft veel saaie , tijdrovende , nutteloze en geforceerde scènes die geen enkele functie hebben en die met veel gemak weggehaald hadden kunnen worden ...
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Duidelijk! Maar ik ben 't er niet helemaal mee eens helaas. Ik vind dat IB en Django Unchained echt heel veel van elkaar weg hebben. Ik vind dat ze beiden niet in balans zijn (vooral qua toon) en ze hebben allebei last van een slecht plot. Wel ben ik het ermee eens dat de dialogen in DU iets compacter zijn en een beetje meer in dienst staan van de plot. Maar het niveau van Tarantino's eerste twee films wordt echt nergens gehaald.
ghostman
-
- 5735 berichten
- 5 stemmen
Duh , beide films zijn ( in korte tijd ) door dezelfde filmmaker gemaakt .
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Duh , beide films zijn ( in korte tijd ) door dezelfde filmmaker gemaakt .
Ik bedoel dus dat beide films dezelfde problemen hebben, dit in tegenstelling tot zijn eerdere werk. Tarantino heeft in verschillende interviews aangegeven nog maar 3 films te willen maken 'omdat ie niet zo'n oude regisseur wil worden ('Billy Wilder' naar eigen zeggen) die zijn laatste dagen slijt met 't maken van matige films'. Hij wil (en beweert dus ook) dat elke film in zijn oeuvre goed is/ moet zijn.
'T ironische is natuurlijk dat die 'downfall' bij hem dus al aan de gang is.
Thorak
-
- 6341 berichten
- 1866 stemmen
Neen, Django unchained doet het voor mij niet. Ik had het gevoel dat na een uur het verhaal eigenlijk wel verteld was.
Fortune
-
- 4220 berichten
- 2662 stemmen
'T ironische is natuurlijk dat die 'downfall' bij hem dus al aan de gang is.
Downfall? Ik vind zijn laatste twee films vermakelijk maar wel onderdoen aan Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Kill Bill. Maar aan de gemiddeldes te zien en alle lofbetuigingen die hij krijgt is kan je totaal niet spreken van een downfall.
Schumann
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
Strikt gezien wel, inderdaad. Laat ik het dan anders verwoorden. Het eerste stuk heeft de potentie om echt interessant te zijn, mits het wat beter uitgewerkt werd. (verdere uitwerking van de drie broers, ik noem maar wat).. Het tweede deel is die mate matig dat ik het eerder beschouw als een zwak aanhangsel dat te lang gerekt wordt, en tracht gered te worden door Tarantino's gebruikelijke kunstjes.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Downfall? Ik vind zijn laatste twee films vermakelijk maar wel onderdoen aan Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Kill Bill. Maar aan de gemiddeldes te zien en alle lofbetuigingen die hij krijgt is kan je totaal niet spreken van een downfall.
'Downfall' in de zin dat 'het minder wordt' bedoel ik natuurlijk. Ik vind zijn twee laatste films ook geen bagger. Maar hij zakt af.... (naar mijn mening natuurlijk).... terwijl ie zelf loopt te verkondigen dat ie een oeuvre wil met alleen maar topfilms.
Wernertje
-
- 326 berichten
- 224 stemmen
Persoonlijk heeft Tarantino mijn interesse nooit echt gewekt, ik heb al zijn films inmiddels gezien en deze hebben weinig indruk op mij gemaakt (zelfs Pulp Fiction) en sterker nog geen enkele film is de volgende dag bij mij blijven hangen.
Dankzij het geweldige internet, de tijd van uitgelekte dvdscreeners heb ik deze film vanmiddag kunnen aanschouwen.
De film begint vrij goed en ik was even bang dat het de eerste Tarantino film zou zijn die wel zou blijven hangen. Maar dit was te veel gehoopt omdat de film naar een uur totaal inkakte, vanaf het moment dat ze naar Candyland gingen, ik worstelde mij door de verveling heen om toch nog te kunnen genieten van het laatste half uur waarin we een letterlijk en figuurlijke exploderende Tarantino voorgeschoteld krijgen.
Redelijk teleurstelling omdat het acteerwerk van sommige, Waltz en DiCaprio van zeer goed niveau is en ook het begin van de film veel belovend is.
Maar de film duurt gewoon te lang en begint daarom vervelend te worden en het einde is gewoon snel afgewerkt (verhaalloos) waardoor voor mij het gevoel van western (spaghetti) totaal verdween en er niets anders over bleef dan een lompe bloederige wraakfilm.
marre123
-
- 17 berichten
- 68 stemmen
Denk dat de mensen van de Academy een film eerder zien dan het publiek.
mcdaktari
-
- 6789 berichten
- 0 stemmen
Tarantino die moest eigenlijk hier een groep mensen komen halen die zijn films in het vervolg vele malen beter zouden kunnen maken, want ideeen genoeg, hoe het wel moet.
Wouter
-
- 18698 berichten
- 3046 stemmen
De clan lijkt me trouwens eerder een referentie naar Corbucci's Django (de gemaskerde bende op het einde van het filmpje).
Tja, is alles wat de beste man in beeld brengt een referentie aan een andere film? Als die aan Django had refereren, had ie dan niet beter rode hoodies kunnen gebruiken? Ik zie er geen referentie in.
Wouter
-
- 18698 berichten
- 3046 stemmen
Het wordt ook puur voor de komedie gerekt, een geestige ondertoon snap ik maar deze film is in essentie geen komedie.
vind ik wel.
tattoobob
-
- 8193 berichten
- 2502 stemmen
Dankzij het geweldige internet, de tijd van uitgelekte dvdscreeners heb ik deze film vanmiddag kunnen aanschouwen.
.
Sorry maar de screener die op het net staat is niet goed genoeg om een stem uit te kunnen brengen!!!! ...
Dat jij zo films wil kijken zegt al genoeg....ik heb niets tegen pindakazen maar neem of wacht in ieder geval tot er een retail is!!!!!
Magister
-
- 43 berichten
- 314 stemmen
Dat is ook precies waar BBarbie, niet ten onrechte mijns inziens, kritiek op heeft.
Precies. Ik kan me deels ook wel vinden in de kritiek en beschouwing. Al ben ik wel een fan van de meeste films van Tarantino.
mvhemmen
-
- 81 berichten
- 1378 stemmen
YouTube - Quentin Tarantino: 'I'm shutting your butt down!' bijzonder interview met tarantino
Gerelateerd nieuws
Netflix brengt westernklassieker 'Django Unchained' van Quentin Tarantino terug in het aanbod
'Django Unchained' keert terug naar Netflix: 'Alles klopt, echt briljant'
Ratelslangen, revolvers en rovers: Dit zijn de beste westernfilms
Alom geprezen western 'Django Unchained' van Quentin Tarantino vanavond (1 juli) te zien op televisie
Bekijk ook
The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties
The Godfather
Misdaad, 1972
3.378 reacties
Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.085 reacties
The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.906 reacties
Fight Club
Komedie / Thriller, 1999
4.199 reacties
Reservoir Dogs
Misdaad / Drama, 1992
2.516 reacties
Gerelateerde tags
premie jagertexasheldslavernijplantationmaatschappijvriendschapvriendenwraakrivaliteitreddenschietpartijracismedangerkindnessdentistdjangoslave tradepost-credits sceneodd coupleblack slaveagreement deadly19e eeuwchattanoogagermancotton plantationplantation ownerold westwestern1850smississippi
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2025 MovieMeter B.V.