lynx   »   [go: up one dir, main page]

  • 13.563 nieuwsartikelen
  • 171.109 films
  • 11.308 series
  • 32.187 seizoenen
  • 633.221 acteurs
  • 196.869 gebruikers
  • 9.207.499 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Dark Knight Rises (2012)

Actie / Misdaad | 164 minuten
3,77 4.122 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 164 minuten

Alternatieve titel: T.D.K.R.

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Christopher Nolan

Met onder meer: Christian Bale, Tom Hardy en Anne Hathaway

IMDb beoordeling: 8,4 (1.904.603)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 20 juli 2012

Plot The Dark Knight Rises

"A fire will rise."

Het is acht jaar geleden dat Batman (Christian Bale) in de duisternis is verdwenen en van een held in een banneling is veranderd. Hij heeft de schuld van de dood van Harvey Dent op zich genomen en voor het grotere goed alles opgeofferd. Deze leugen heeft een tijd standgehouden, want onder het gewicht van de Dent Act, een antimisdaadwet, zijn de criminele activiteiten in Gotham City verpletterd. Maar alles verandert met de komst van een sluwe inbreekster met een mysterieuze agenda. Veel gevaarlijker echter is de opkomst van Bane (Tom Hardy), een gemaskerde terrorist die meedogenloze plannen heeft voor Gotham en Bruce Wayne dwingt om uit zijn zelfopgelegde ballingschap terug te keren. Maar zelfs als hij zijn cape opnieuw aantrekt, zou Batman wel eens geen partij voor Bane kunnen zijn.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Bruce Wayne / Batman

Alfred Pennyworth

James Gordon

Selina Kyle / Catwoman

Miranda Tate / Talia al Ghul

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23769 berichten
  • 4817 stemmen

Nieuws over de nieuwe Batman. Depp in gesprek om The Riddler te spelen en Heath Ledger kan ook gewoon meespelen in dit deel. Het moet niet gekker worden.

- The film will be titled: BATTLE FOR GOTHAM. I can't say that I'm crazy about the title, but maybe they'll change it by the time the film is released in 2011. It will apparently be the final part of the Nolan trilogy though and hopefully it will be a massive scale fight for the city...

- Johnny Depp is officially discussing the possibility of coming on board as The Riddler (apparently he and Bale got really close during the filming of Michael Mann's PUBLIC ENEMIES last year). This isn't 100% just yet, but it's close...

- TITANIC director James Cameron will apparently attend the BATTLE FOR GOTHAM press conference on Thursday, which had led to rumors about possibly bringing back the Joker in a small cameo (flashback) and get this...it would be a computer-generated version of Heath Ledger as the Joker using ultra-realistic texture-mapping and advanced personality algorithms designed by Cameron's company...

- The film will apparently be a much darker, grittier version and seems geared to feature the fall (& rise) of Gotham City, and would therefore be looking for a R-rating...

We're gonna be getting a lot more details tomorrow (or click on the link below for more specific details), so stay tuned to JoBlo.com for that, but for now, I'm pretty damn stoked about all this news, as a darker version of BATMAN including Depp and possibly even an "homage" to Ledger would be pretty damn awesome, if you ask me.

I'm not crazy about computer-generated "people" in movies, but according to many folks, James Cameron has apparently perfected "CGI human beings" for his next feature AVATAR and assured everyone that his firm would be able to re-create Ledger and his actions (respectfully) for the next film. Technology rocks!


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 883 stemmen

Battle for Gotham vind ik nou ook niet echt een geweldige titel, maar ja, de titel zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de film, dus dat vind ik niet zo heel erg.

Heerlijk als Johnny Depp mee zou spelen in de nieuwe Batman. Hij is een geweldig acteur en The Riddler lijkt me een prima rol voor hem.

Over de CGI Joker. Ik ben het er helemaal mee eens. Ze moesten tenslotte iets hè. De verhaallijn van The Joker was simpelweg nog niet afgerond in The Dark Knight. Dus ik vind het goed dat ze dat wel doen door middel van een flashback ofzo en bovendien heb ik het volste vertrouwen in Cameron's CGI.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5773 berichten
  • 1383 stemmen

Ik geloof vandaag -1 april zijnde- HELEMAAL niks, dit zal ook wel bijelkaar verzonnen zijn.

Ledger uit de computer.... ja, hoor!


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23769 berichten
  • 4817 stemmen

thunderball schreef:

Ledger uit de computer.... ja, hoor!

Dat zou geen probleem moeten zijn, aangezien James Cameron CGI-mensjes gecreëerd heeft voor zijn nieuwste project Avatar. Al vind ik het wat te veel van het goede dat ze Ledger op deze manier weer op het witte doek toveren.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 883 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)

Dat zou geen probleem moeten zijn, aangezien James Cameron CGI-mensjes gecreëerd heeft voor zijn nieuwste project Avatar. Al vind ik het wat te veel van het goede dat ze Ledger op deze manier weer op het witte doek toveren.

Hoe moeten ze het anders doen?


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23769 berichten
  • 4817 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Hoe moeten ze het anders doen?

Nou, gewoon niet? Asjeblieft zeg. Ledger is dood, laat 'm rusten en kap met het verhaal rond de joker.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 883 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)

Nou, gewoon niet? Asjeblieft zeg. Ledger is dood, laat 'm rusten en kap met het verhaal rond de joker.

Ja, maar het verhaal rond de Joker is simpelweg nog niet afgerond. Maar laat het maar rusten, want het scheen allemaal een 1 april grap te zijn. Kijk maar in het topic van The Dark Knight.


avatar van LEIDENAAR187

LEIDENAAR187

  • 993 berichten
  • 0 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

Ja, maar het verhaal rond de Joker is simpelweg nog niet afgerond. Maar laat het maar rusten, want het scheen allemaal een 1 april grap te zijn. Kijk maar in het topic van The Dark Knight.

Pffff natuurlijk is het een grap.

Als mensen hier intrappen....

Wat is er niet afgerond aan het verhaal van de joker?

Niet elke vijand of held of wat dan ook in films word 100% afgerond,gebeurt eigenlijk nooit.

Maar snap niet wat er niet is afgerond,tja hij leeft,dus zou die nog terug kunnen komen,maybe als heath nog had geleefd had the joker ooit meegedaan,en had Nolan dit al in gedachtte,maar nu die dood is kan dat helaas niet meer.

Vond de joker super,maar ben best benieuwd naar Nolans versie van the riddler,en van mij mag mr freeze ook wel verschijnen in een andere batman film.

Vind al deze karakters erg zwak neergezet in andere batman films,alleen the joker,en vooral the pinguin waren goed neergezet in de eerste 4 batman films.

Ook bane was natuurlijk belachelijk in batman & robin,geef die ook maar een plaats in een batman film van nolan,van mij mag die wel 3 films eraan vastplakken.


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3497 stemmen

laat mr freeze maar waar hij is ik vin dat de minste van al de batman vilians


avatar van LEIDENAAR187

LEIDENAAR187

  • 993 berichten
  • 0 stemmen

mrwhite schreef:

laat mr freeze maar waar hij is ik vin dat de minste van al de batman vilians

wil toch wel eens mr freeze in batman film ziet waar die gevaarlijk overkomt en goed word neergezet in een duistere nolan film.

Arnie sloeg nergens op natuurlijk.

Mr freeze heeft ook best een mooi verhaal achter de villian en best aparte vijand die je in geen enkele film hebt gezien,van mij mag die komen,zou een super badguy kunnen worden..


avatar van PascalvE

PascalvE

  • 308 berichten
  • 22 stemmen

Niemand deze tekst in de film opgevallen?

Bruce Wayne: How will it hold up against dogs?

Lucius Fox: We talking Rottweilers or Chihuahuas? Should do fine against cats.

Ik dacht meteen aan Catwoman toen ik de film voor de 2e keer zag...


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

Tuurlijk is dat wel opgevallen.

Net als dat die dude die Bruce probeert te blackmailen Mr. Reese heet. Een naam die The Riddler in de comics ook heeft gebruikt.

Daardoor zijn volgens mij ook die rumours over the riddler begonnen.


avatar van PascalvE

PascalvE

  • 308 berichten
  • 22 stemmen

A oke, nja ik las nergens over Catwoman in dit topic.


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

Nee, kan kloppen. Ik zei ook niet dat het geen goeie inbreng was


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4352 berichten
  • 4512 stemmen

Van mij mogen ze David Bowie casten als The Riddler.


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

Ja, en Michael Jackson als Mad Hatter en Cher als Catwoman?

Laten we er een jaren 80s comeback musical van maken


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4352 berichten
  • 4512 stemmen

Los van dat de muziek van David Bowie totaal niet aan de jaren '80 gebonden is (zo was hij op een hoogtepunt in de jaren '70 en is hij recentelijk wéér heel vooruitstrevend bezig), is hij gewoon een acteur en een erg goed acteur. Heeft recentelijk nog voldoende rollen gespeeld,


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Los van dat de muziek van David Bowie totaal niet aan de jaren '80 gebonden is (zo was hij op een hoogtepunt in de jaren '70 en is hij recentelijk wéér heel vooruitstrevend bezig), is hij gewoon een acteur en een erg goed acteur. Heeft recentelijk nog voldoende rollen gespeeld,

Dat weet ik ook allemaal wel, maar ik zie niet echt een riddler in hem en ik moest om een of andere reden aan wizard of oz. denken. Waarom weet ik ook niet...

Lijkt me nog steeds beter om Riddler te laten spelen door de persoon die hem ook in The Dark Knight speelde. Het hoeft toch niet perse een grote naam te zijn?


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Crispin Glover moet The Riddler gaan spelen.


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Crispin Glover moet The Riddler gaan spelen.

Hij was eerst de fankeuze voor Joker, voordat Ledger gecast werd.

Dat zie ik hem toch eerder doen dan The Riddler.

Hij lijkt ook nergens op Riddler en zal dankzij zijn uiterlijk toch teveel doen denken aan Joker lijkt me.

En zoals ik eerder al zei. Waarom niet dezelfde acteur die hem ook al speelde in TDK. Waarom nou perse een grote naam?


avatar van ®Tc

®Tc

  • 8212 berichten
  • 1087 stemmen

totalreject schreef:

En zoals ik eerder al zei. Waarom niet dezelfde acteur die hem ook al speelde in TDK. Waarom nou perse een grote naam?

The Riddler speelt toch niet mee in The Dark Knight?


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

®Tc schreef:

(quote)

The Riddler speelt toch niet mee in The Dark Knight?

Mr. Reese


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

totalreject schreef:

(quote)

Hij was eerst de fankeuze voor Joker, voordat Ledger gecast werd.

Dat zie ik hem toch eerder doen dan The Riddler.

Hij lijkt ook nergens op Riddler en zal dankzij zijn uiterlijk toch teveel doen denken aan Joker lijkt me.

En zoals ik eerder al zei. Waarom niet dezelfde acteur die hem ook al speelde in TDK. Waarom nou perse een grote naam?

Zo'n grote naam vind ik Crispin Glover niet.


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Zo'n grote naam vind ik Crispin Glover niet.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Al is hij bekender dan die Mr. Reese uit TDK.

Dat zenuwwachtige mannetje zou ik juist wel Riddler willen zien spelen. Dan krijgen we iig niet zo'n overdreven clown als in Batman Forever.

Ik denk ook niet dat Riddler als main enemy zou werken. Als bijpersonage however wel. Zoals in The Long Halloween bijvoorbeeld, of Catwoman: When In Rome.

Hij heeft daar een belangrijke rol, maar is alles behalve de main villian. En Riddler was ook de enige vijand van Batman die wist dat hij Wayne was. Hij vertelde dit alleen nooit aan iemand.

Daarom zou ik gewoon verder gaan met de bestaande Mr. Reese uit TDK in plaats van bijv. Crispin Glover.

Niet dat ik tegen Crispin in Batman ben, want hij is een prima acteur en, zoals je al zei, niet een hele bekende naam.

Liever Crispin dan Depp.


avatar van ®Tc

®Tc

  • 8212 berichten
  • 1087 stemmen

totalreject schreef:

(quote)

Mr. Reese

Is nog altijd geen credit als The Riddler. The Riddler noemt trouwens ook niet Reese maar Edward Nashton.


avatar van totalreject

totalreject

  • 408 berichten
  • 1089 stemmen

®Tc schreef:

(quote)

Is nog altijd geen credit als The Riddler. The Riddler noemt trouwens ook niet Reese maar Edward Nashton.

Als je de comics leest weet je dat The Riddler onder andere Mr. Reese als alias gebruikt.

Zijn echte naam is idd Edward Nashton.


avatar van joaquim05

joaquim05

  • 95 berichten
  • 206 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Volgens geruchten gaat Ben Affleck Catwoman spelen en Samuel L. Jackson Riddler.

waar staat dat dan ?


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me wel een goed idee om de Joker terug te brengen.

Maar dat hoeft toch niet persé Heath Ledger te zijn.

Ik denk dat Robert Knepper de perfecte acteur is om Heath Ledger te vervangen. De mensen die Prison Break gezien hebben kennen hem als T-Bag.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 883 stemmen

Nomak schreef:

Lijkt me wel een goed idee om de Joker terug te brengen.

Maar dat hoeft toch niet persé Heath Ledger te zijn.

Ik denk dat Robert Knepper de perfecte acteur is om Heath Ledger te vervangen. De mensen die Prison Break gezien hebben kennen hem als T-Bag.

Nee, ze moeten absoluut Ledger niet vervangen.

Nolan heeft trouwens in een interview aangegeven dat het nog niet zeker is of er nog een Batman film komt. De dood van Ledger heeft hen zeer veel geraakt en The Dark Knight was een behoorlijk toppunt, ze zijn bang dat de derde Batman teleurstellend gaat uitvallen. En tenslotte was het Nolans plan om de Joker terug te laten keren wat nu ook al niet doorgaat.


avatar van IcU

IcU

  • 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Het was nooit Nolans plan geweest de Joker terug te laten komen. Althans niet in de 3e film. Dit heeft hij gezegt vlak na de opening van TDK.

Лучший частный хостинг