lynx   »   [go: up one dir, main page]

  • 13.607 nieuwsartikelen
  • 171.259 films
  • 11.328 series
  • 32.213 seizoenen
  • 633.529 acteurs
  • 196.948 gebruikers
  • 9.212.826 stemmen
Avatar
 
banner banner

Quantum of Solace (2008)

Actie / Thriller | 106 minuten
3,00 3.428 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Marc Forster

Met onder meer: Daniel Craig, Olga Kurylenko en Mathieu Amalric

IMDb beoordeling: 6,5 (482.120)

Gesproken taal: Engels, Spaans, Italiaans, Frans en Duits

Releasedatum: 6 november 2008

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Quantum of Solace

"For love, for hate, for justice, for revenge."

Na het verraad van Vesper Lynd moet James Bond moeite doen om zijn gevoelens buiten zijn missie te houden. Samen met M ondervraagt hij Mr. White, wiens bekentenissen tot meer inzicht leiden wat betreft de complexe afperspraktijken waar Lynd mee te maken had. Een nieuwe ontdekking brengt Bond naar Haïti, waar hij de even mooie als mysterieuze Camille ontmoet.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van GoldenEye 33

GoldenEye 33

  • 75 berichten
  • 39 stemmen

de minste van allemaal ! SORRY !


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

Mee eens, GoldenEye 33! Quantum of Solace blijft voor mij niks meer dan 'n generieke en flitsende aktiefilm. Als Bourne-wannabe faalt de film en als Bond film zijnde is het gewoon niet uniek en bijzonder genoeg. De opera-sequence met de voorbereiding en bijhorende muziek is goed gedaan maar alles daarvoor en er na is aktie, aktie en nog eens aktie. Lange tijd dacht ik dat Die Another Day de slechtste Bond was maar hoe over-the-top en achterlijk die film ook is: het is 'n vermakelijke prul. Quantum of Solace is meer 'n empty shell: geen eigen smoelwerk of op z'n minst een Bond feel. Casino Royale is voor mij de From Russia With Love van Craig (serieuze maar solide en sterke spionage thriller) en Skyfall mag doorgaan als Craig's Thunderball (ietwat trage film maar hele mooie beelden en zeer memorabel). Quantum of Solace is niet vergelijkbaar met welke Bond film dan ook. Het wraak thema werd ook al in Licence To Kill gebruikt maar daar komt Quantum bijlange na niet in de buurt.


avatar van centurion81

centurion81

  • 2060 berichten
  • 1916 stemmen

In deze Bond was het verhaal zo voorspelbaar en dunnetjes dat de actie niet langer in dienst van het verhaal was. Het was nog wel spectaculair, maar meer knokken om het knokken. Dat verveelt.

2*


avatar van Erick1985

Erick1985

  • 274 berichten
  • 220 stemmen

Het eerste halfuur is wel zó ontzettend verwarrend... dat ik gewoon geirriteerd raakte. Iemand anders ook?? Ik twijffelde nog even of het misschien aan de slechte ondertiteling lag, maar dat was het ook niet.

De filmt opent met een zeer snelle achtervolging en een hoop geknal en eindigt met een auto die het ravijn in dendert. Dit bleek dus Le Chiffre te zijn, toch......?

Nu wordt Bond door M gebrieft over de verdwijning van ene Yusef Kabira, die dood aanspoelde op Ibiza. Hij is het vriendje van Vesper, maar WIE IS DIT vroeg ik me af... op dat moment krijg je daar totaal geen verdere informatie over. Verwarring alom. En wat heeft dat met de rest van het "verhaal" te maken? Snap er echt totaal niets van...

Ondertussen wordt Mr White in een stoel gezet om te moeten gaan praten. Dit schijnt een ex-collega van MI6 (en dus van Bond) te zijn die overgelopen is? Prima verder. Zijn hulpje Mitchell knalt vervolgens heen en weer en blijkt bij White te horen, en allebei ontkomen vervolgens. Bond gaat achter Mitchell aan, en weet deze in een onwerkelijke achtervolging in een bouwplaats af te maken.

Dán komen Bond en M en anderen samen om het getraceerde gemarkeerde bankbiljet van Mitchell te bespreken. MI6 heeft "gemarkeerde" biljetten in Le Chiffre's witwaspraktijken gesluisd, om zo achter illegale transacties te komen. Dan blijkt dat een setje van die biljetten op rekening van Slate zijn gestort. Waar Bond vervolgens naartoe reist en hem afmaakt in een gevecht.......................

VAAG VAAG VAAG...

En hier begint het dus allemaal behoorlijk verwarrend te worden... te veel informatie wat van de hak op de tak springt en onduidelijk wordt gebracht in deze eerste 20 minuten. Bloedirritant en gewoon niet leuk meer. En met al deze informatie so far; blijft het nog steeds onduidelijk wie in vredesnaam dus die Vesper en haar vriendje zijn. Ik heb deze eerste 20 minuten echt keer op keer moeten kijken, om uiteindelijk een beetje orde in chaos te scheppen voor mezelf...

Verder is de rest van de film ook behoorlijk onduidelijk en rommelig en onoverzichtelijk. Heeft totaal geen Bond-feeling. Enne... wat is nou dat Quantum? Of heb ik dit door alle verwarring gemist?

Dit is echt de allerslechtste Bondfilm uit de gehele reeks. En dat hele Vesper gedoe? Wie is zij en wat is haar aandeel in dit slechte verhaal? Ik heb geen flauw idee. Er wordt verder geen aandacht meer besteedt aan die Mr White, etc etc etc. Bah, vond er geen zak aan. Veel te veel actie, en slechte special effects, en ik vraag me echt af hoe zo'n slecht script als dit ooit goedgekeurd is?

Halve ster. Zeer teleurstellend.


avatar van rayman

rayman

  • 257 berichten
  • 0 stemmen

Als je eerst Casino Royale had gekeken voor deze Quantum of Solace, had je geweten wie Vesper Lynd en Mr. White zijn.
Auto die het ravijn in dendert is niet Le Chiffre, die is al dood op het einde van Casino Royale.
Deze film begint waar Casino Royale ophoudt, je had dus beter eerst C.R. kunnen kijken voor deze Q.o.S.
Ik ben het met je eens dat dit niet de beste Bond film is, en het eerste halfuur is zeer verwarrend maar dat komt met name door de zeer snelle film fragmenten.


avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

  • 1518 berichten
  • 2347 stemmen

Erick1985 schreef:

Dit is echt de allerslechtste Bondfilm uit de gehele reeks. En dat hele Vesper gedoe? Wie is zij en wat is haar aandeel in dit slechte verhaal? Ik heb geen flauw idee. Er wordt verder geen aandacht meer besteedt aan die Mr White, etc etc etc. Bah, vond er geen zak aan. Veel te veel actie, en slechte special effects, en ik vraag me echt af hoe zo'n slecht script als dit ooit goedgekeurd is?

Halve ster. Zeer teleurstellend.

inderdaad eerst CR bekijken en daarna deze no g maar eens. Dat zal je een hoop duidelijkheid verschaffen.


avatar van Erick1985

Erick1985

  • 274 berichten
  • 220 stemmen

Timothyvdmeer schreef:

(quote)

inderdaad eerst CR bekijken en daarna deze no g maar eens. Dat zal je een hoop duidelijkheid verschaffen.

Dat zat ik me vandaag toevallig te bedenken ja... ga ik vanavond doen


avatar van Breur

Breur

  • 353 berichten
  • 978 stemmen

megaman schreef:

Mee eens, GoldenEye 33! Quantum of Solace blijft voor mij niks meer dan 'n generieke en flitsende aktiefilm. Als Bourne-wannabe faalt de film en als Bond film zijnde is het gewoon niet uniek en bijzonder genoeg. De opera-sequence met de voorbereiding en bijhorende muziek is goed gedaan maar alles daarvoor en er na is aktie, aktie en nog eens aktie. Lange tijd dacht ik dat Die Another Day de slechtste Bond was maar hoe over-the-top en achterlijk die film ook is: het is 'n vermakelijke prul. Quantum of Solace is meer 'n empty shell: geen eigen smoelwerk of op z'n minst een Bond feel. Casino Royale is voor mij de From Russia With Love van Craig (serieuze maar solide en sterke spionage thriller) en Skyfall mag doorgaan als Craig's Thunderball (ietwat trage film maar hele mooie beelden en zeer memorabel). Quantum of Solace is niet vergelijkbaar met welke Bond film dan ook. Het wraak thema werd ook al in Licence To Kill gebruikt maar daar komt Quantum bijlange na niet in de buurt.

Vanavond herzien op tv, mooie vergelijkingen die je maakt megaman, leuk om te lezen! Ben het daar dan ook 100% mee eens.

QoS weet toch nog enige identiteit van Bond te bewaren en met hangen en wurgen, toch nog een voldoende uit het letterlijke vuur te slepen. Een onvoldoende verdiend deze film niet. 3*


avatar van horizons

horizons

  • 5678 berichten
  • 2379 stemmen

Hmm. Zal wel aan mij liggen maar ik vond dit een betere Bond film dan Skyfall. Casino Royale nog niet gezien.


avatar van john1968k

john1968k

  • 1 berichten
  • 10 stemmen

Wereldfilm namens mij en mijn fijne buurman


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 13973 berichten
  • 4240 stemmen

Dit moet zo ongeveer de slechtste Bond-film zijn. De film mist sowieso veel sfeer en heeft nergens een eigen smoel, iets dat je van de films met Moore in ieder geval nog wel kon zeggen, hoe matig een Moonraker ook was.

De actie is vooral om te huilen. In die jaren was het een hype met hypermontage te werken (gelukkig is dit een beetje weggezakt, alleen Bay denkt dat het nog hip is, al kan dat ook zijn om zijn gebrek aan talent tot regisseren te camoufleren) en men ging hier vrolijk in mee, iets dat volstrekt tegen het stijlvolle karakter van Bond in gaat. Goede regisseurs kunnen hier al weinig mee, en dat is nog zonde van hun talent ook, maar ook regisseurs zonder talent voor actiescènes konden nu los gaan. Het begint al met die eerste autoachtervolging, en gaat scène na scène door - pas tegen het eind duren shots ineens langer dan een seconde- waardoor de film wild, schreeuwerig en druk is, maar vooral volstrekt onduidelijk waardoor elke spanning ontbreekt. Bond zal aan het eind wel de stof van zijn mouwen kloppen, maar hoe hij daar zo geraakt?

Daarnaast racet de film door zonder weinig rustmomenten of sfeerproevingen. Met 106 minuten (inclusief aftiteling) is de film kort en daar had makkelijk een kwartier extra bijgekund, juist omdat de film rond de persoon Bond best interessant is. De plot rond de schurk van dienst is dan overigens weer volstrekt oninteressant, een beetje een Licence to Kill, al had die nog een beetje gevoel voor stijl. Het is dan ook jammer dat er weinig rustpunten in zitten, want daar is Forster volledig op zijn plek. Die scène halverwege waar Bond de Vodka Martini leert kennen (shaked natuurlijk) of tijdens de opera. Vooral die laatste scène is gewoon uitstekende cinema, met een juiste toon en tempo.

De acteurs moeten redden wat er te redden valt. Craig is prima maar krijgt te weinig rustmomenten om echt iets moois neer te zetten, terwijl dat er wel in zat. Dench als M krijgt steeds meer te doen en blijft altijd mysterieus, nu eens hard en ijzig, dan weer warm van haar agent. Arterton krijgt helemaal niets te doen maar is mooi en Kurylenko overtuigt niet echt. Overigens is zij met verwilderde haarbos veel leuker om te zien dan wanneer ze net van de kapper afkomt. 1,5*.

p.s. Ik las mijn stukje dat ik in 2009 schreef nadat ik bovenstaande had neergepend, maar het was verbazingwekkend hoeveel ik het met mezelf eens nog ben na 6 jaar.


avatar van The_CrY

The_CrY

  • 168 berichten
  • 472 stemmen

Zo he wat een grauwe film. Dan wordt Dalton beschreven als een harde, serieuze Bond, maar Craig overtreft hem daarin toch wel. De humor is er helemaal uitgezogen en vrijwel alle stereotype Bond-elementen komen hier gewoon niet in voor. Als resultaat kun je je afvragen of deze film überhaupt wel als Bond film gezien kan worden, maar ja. Hele donkere film met snoeiharde actie. Ik vond het eigenlijk best lekker wegkijken, maar het is eigenlijk een vrij doorsnee actiefilm die de Bond titel draagt. Wel even een nostalgisch momentje is Strawberry Fields, die doet denken aan de Bondgirls van weleer en niet aan de femme fatale figuren die de latere films met Brosnan hebben gedomineerd. Haar rol is echter zo klein dat het niet van waarde is.


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11271 berichten
  • 2740 stemmen

Quantum of Solace

Ik vond Quantum of Solace een echte James Bond tussendoortje. Hij is lang niet zo goed (vond ik) als Casino Royale en was voor een bond film erg kort (of ligt dat aan mij?). Toch is de actie erg vermakelijk en ik heb me toch nog wel aardig vermaakt. Maar, niet alleen de actie was goed om te zien. Ook Daniel Craig speelt weer een heerlijke bond en ook door hem heb ik me vermaakt!

Het verhaal is een leuke aan sluiter maar was soms héél traag, waardoor ik me op een paar momenten verveelde! en ook zijn uitstraling zit wel snor. Quantum of Solace is een spel wat ik altijd op de PS2 speelde en ik kwam maar niet op zijn naam. Dankzij de cover (een andere dan op MovieMeter) en zijn scenes kwam ik hier achter, top! Afijn, toch nog een leuke film en altijd leuk om gezien te hebben! Concept is prima en acteerwerk is in het algemeen ook prima! Maar, niet de beste van de reeks!

3.0*


avatar van IH88

IH88

  • 9427 berichten
  • 3155 stemmen

Quantum of Solace

Quantum of Solace is een direct vervolg op Casino Royale en Bond gaat op een persoonlijke missie om wraak te nemen voor de gebeurtenissen die plaatsvonden in die film. Het is volgens mij voor het eerst dat een Bondfilm niet bekeken kan worden zonder het vorige deel gezien te hebben. Een unicum.

Maar ook met Casino Royale in het achterhoofd is Quantum of Solace een warrige film met onnavolgbare actie/vechtscènes die je gegarandeerd hoofdpijn bezorgen. Regisseur Marc Forster heeft naar de Bourne films gekeken en gedacht, “dat kan ik beter”. Een misrekening want in het eerste gedeelte van de film zit een autoachtervolging en een aantal vechtscènes die niet te volgen zijn. Het warrige verhaal helpt ook niet. Het plot draait om het plan om een staatsgreep te plegen in Bolivia door een zakenman genaamd Dominic Greene. Greene staat aan het hoofd van het ecologische Greene Planet en wil een Generaal Medrano aan de macht in ruil voor een stuk woestijngrond, waardoor hij de hele watervoorraad van het land in handen krijgt. De sluier van een geheime organisatie (SPECTRE maybe) hangt ook weer over deze Bond want Greene is lid van deze organisatie. En laat Bond nou net met deze organisatie nog een appeltje te schillen hebben. Het verhaal klinkt niet al te interessant en in de praktijk is het dat ook niet. Mathieu Amalric is als Dominic Greene geen geweldige tegenstander voor Bond en straalt totaal geen dreiging uit en is een beetje saai. Ook Joaquin Cosio is als Generaal Medrano wel erg vlak en er wordt aan zijn karakter wel erg weinig aandacht besteed.

Gelukkig zijn er ook genoeg pluspunten. Jeffrey Wright en Gaincarlo Giannini keren terug als Felix Leiter en René Mathis en zijn erg goed als medestanders van Bond. Judi Dench heeft als M veel te doen en dat is altijd een pluspunt. Olga Kurylenko verdient een betere Bondfilm want zij is erg sterk als wraakgodin Camille Rivera. Het is een understatement om te zeggen dat ze nog een rekening te vereffenen heeft met Generaal Medrano. Een erg sterke rol van Kurylenko die haar tanden erin vastbijt en sterk acteert. Sommige actiescènes zijn wel geslaagd. De actiescene met Bond en Rivera in een vliegtuig die onder vuur wordt genomen is voortreffelijk en ook het laatste gedeelte is prima. De laatste scene als Bond zijn wraak kan nemen is geweldig. Neemt hij wraak? Een dilemma en Daniel Craig acteert sterk in die scene. Craig is sowieso wel op dreef en net zoals Dalton in Licence to Kill is hij sterk als Bond de ijzervreter met een wraakmotief. Al met al een redelijke, actievolle wraakfilm met goede acteurs. Het is meer Jason Bourne op steroids dan een James Bond film maar het is allemaal wel vermakelijk.


avatar van Leno

Leno

  • 5910 berichten
  • 4319 stemmen

Leno schreef:
Een stap terug voor Bond. Met veel bombarie aangekondigd, en ook met veel verwachting ontvangen na het erg geslaagde 'eerste deel'. Daar waar in Casino Royale Bond werd neergezet als enigszins kwetsbaar personage die inschattingsfouten kan maken en e.e.a. nog moet leren is hij hier een soort Terminator.

Hierdoor zit er totaal geen spanning in de vele actiescenes, die er overigens genoeg zijn. Met name het eerste drie kwartier zit er vol mee; erg van onder de indruk was ik er niet van. Er is duidelijk veel geld in gepompt, toch is de hippe filmstijl niet echt geslaagd te noemen. Je ziet soms niet eens wat er gebeurt en je snakt naar wat overzicht.

Dan het verhaal. Tja.. na alle actie komt er wat verhaal in. Het komt obligaat over. Toch wordt de film dan wel wat beter. Het einde komt dan wellicht wat abrupt en laat misschien nog wat open. waar het echt om draait is dat Bond het hoofdstuk Vesper kan sluiten.. Wat mij betreft prima.
Hopelijk richt zijn derde Bondavontuur zich op een geheel ander gegeven danwel verhaal. Hopelijk vergeten ze er dan ook niet wat meer humor, variatie en spanning in te brengen.


Na een tweede kijkbeurt toch een kleine bijstelling. Het heeft bijna niets met de Bond franchise te maken, maar als actiefilm is het best een aardige film. De actiescenes zijn aardig, en soms ook goed gemonteerd, zoals tijdens de opera voorstelling. Dat ik de eerste keer op de eerste rij in de bios zat hielp ook niet mee, zeker met flitsende actiescenes.


avatar van wood23

wood23

  • 357 berichten
  • 243 stemmen

Ik snap niet waarom de bond films met daniel craig niet als ultimate edition zijn uitgebracht.


avatar van The_CrY

The_CrY

  • 168 berichten
  • 472 stemmen

wood23 schreef:

Ik snap niet waarom de bond films met daniel craig niet als ultimate edition zijn uitgebracht.

Ga je dat nu overal roepen in de hoop dat iemand hier er eentje voor je maakt?


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1654 berichten
  • 1898 stemmen

Het openingslied maakt al meteen duidelijk wat je kan verwachten van deze film: "Beng, beng, beng!" Veel actie en weinig gepraat dus.

Mijn zoontje vind dit een heel goeie actiefilm. De Bondfilms met Craig zijn erg leuk voor deze nieuwe generatie neem ik aan, old school Bondfans zullen echter bij het zien van deze films in twee kampen verdeeld worden: degenen die deze reboot als zoete broodjes opsmikkelen en degenen die de voorkeur zullen geven aan de Bondfilms van de goede oude tijd.

Ik kan me voorstellen dat sommigen het maar moeilijk hebben om Craig als nieuwe Bond te aanvaarden. Hij is niet meteen de knappe ladykiller zoals Connery en Brosnan. En hij is blond, maar Roger Moore had ook lichte haren en die werd ook redelijk vlotjes aanvaard als nieuwe Bond. Daniel Craig doet me met zijn ruige houding een beetje denken aan Steve McQueen, die kon ook niet echt acteren maar was wel zeer effectief als stoere agent (in Bullitt bijvoorbeeld).

Gelukkig heeft Quantum of Solace vooral oog voor de actie en minder voor het psychologische gezeur omtrent een aan de drank verslaafde, depressieve Bond zoals in de andere twee films met Daniel Craig. Deze film spitst zich vooral toe op de actie. Er komt (jammer genoeg) bijzonder weinig speurwerk aan te pas, Bond vindt altijd zijn mannetje meteen en wat dan volgt is de ene hectisch in beeld gebrachte achtervolgingsscène of bruut handgevecht na de andere.

Wat het eerste deel van de film vooral bijna helemaal om zeep helpt is de veel te snelle montage. De achtervolging met de Aston Martin en de Alpha Romeo waarmee de film opent, doet gewoonweg pijn aan de ogen. Ondanks de mooie locaties en harde actie kan je niet echt genieten vanwege deze snelle montage, voorbeelden hiervan zijn: de achtervolging op de daken in Italië, het gevecht in de hotelkamer in Haïti, de achtervolging met de motorbootjes, de scène in de opera in Oostenrijk.

Het verhaal is verwarrend gebracht en er wordt niet veel tijd genomen om alles uit te leggen. Ik heb de film meerdere keren moeten 'terugspoelen' om mee te kunnen met het verhaal. De tweede helft van de film is al veel beter, ik heb genoten van de actie met het vliegtuig in Bolivia. Het camerawerk is veel rustiger en je kan tenminste zien wat er precies gebeurt.

Judith Dench als M is nog steeds een grote zeurkous, die steeds heen een weer slingert tussen het veroordelen en prijzen van Bond. Olga Kurylenko is één van de knapste Bondgirls en zij speelt haar rol als Boliviaanse geheime agent Camille heel goed. Mathieu Almaric als Dominic Greene zet een zwakke vijand neer, waar geen enkele dreiging van uitgaat. Jeffrey Wright is een goede Felix Leiter, de CIA agent die Bond uit de brand helpt. Gemma Arterton als agent Fields is vooral eye candy, als ze volledig met olie bedekt op het bed lag deed ze mij sterk denken aan de in goud geschilderde Jill Masterson uit Goldfinger. Het is me trouwens niet geheel duidelijk waarom ze een meisje die gewoonlijk op kantoor werkt naar Bolivia sturen om Bond naar Londen terug te sturen. Hij verleidt haar natuurlijk gewoon en blijft waar hij is.


Aan het eind van de film kan Bond nog wraak nemen op Yusef, maar hij laat hem leven. Bond is gegroeid van koele killer naar een geheim agent met enig verantwoordelijksgevoel, zeg maar. En dan het grote moment: eindelijk krijgen we opnieuw de vertrouwde gunbarrel te zien en weerklinkt de allombekende Bond theme song!

In Quantum of Solace geen Q, geen technische snufjes en geen typische Bondmuziek doorheen de hele film (behalve dus op het einde) en ook niet zoveel grappige oneliners. Er zaten toch enkele leuke tussen:


M: "The Americans are gonna be not too pleased about this."
Bond: "I promised them Le Chifre and they got Le Chifre!"
M: "They got his body."
Bond: "If they wanted his soul they should have made a deal with a priest."

M: "Bond, if you could avoid killing every possible lead it would be deeply appreciated."
Bond: "Yes mam, i’ll do my best."
M: "I've heard that before!"

Greene: "You just cost me quite a bit of money darling."
Camille: "You can't put a price on integrity."
Greene: "I can try!"

Bond: "I'm sorry mr. green but we have to go."
Greene: "Please, my friends call me Dominic."
Bond: "I'm sure they do!"

Greene schenkt Camille aan generaal Medrano: "Have fun, you two!"


avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

  • 304 berichten
  • 429 stemmen

Naar aanleiding van de release van SPECTRE de Craig-films nog eens uit de stal gehaald. Quantum of Solace, hééft wél 1 unicum in de reeks: het is een direct vervolg op z'n voorganger. Daarom, door deze uitzondering, heb ik de films meteen na elkaar gezien en beschouw ik ze zeker en vast als 1 geheel, wat vooral deze QoS ten goede komt want als afzonderlijk product is het toch wel wat minder.

Zoals gezegd gaat deze film meteen verder waar de vorige gestopt is en waar Casino Royale nog amper actie bevatte (voor een Bondfilm) is het in deze film totaal anders. Op zich wel leuk als je ze na elkaar bekijkt want het is eigenlijk éen langgerekte finale die aansluit op het einde van z'n voorganger. Toch is de film - zelfs rekening houdend met het feit dat ik ze als 1 geheel zie - qua kwaliteit toch minder dan z'n voorganger. Waar Casino Royale nog een uitmuntend camerawerk kon afleveren liggen vele fouten toch wel in deze film aan het camerawerk. Het is jammer dat een film die zo leunt op actie, de actie visueel toch soms in gebreke blijkt. Het is vaak niet zo clean en ook de montage is niet altijd vlekkeloos waar soms toch wel van de hak op de tak gesprongen wordt. Ook de slechterik is van een minder niveau dan z'n voorganger. Waar LeChiffre voor 75% een heerlijke slechterik was die ook een persoonlijkheid had krijgen we hier toch meer een klassieke schurk die soms op het randje van overacting balanceert. Ook de bondgirls zijn niet zo sterk maar op zich begrijp ik die keuze wel aangezien het verhaal toch vooral draaide rond het verlies van Vesper en Bond iets minder oog had voor het vrouwelijk schoon. Kurylenko is wel een vrouw met ballen en dat is wel wat representatief voor de gehele film. De film hééft ballen: en wat de makers zeer te prijzen is, is dat ze voor een rechtoe rechtaan actiefilm hebben gekozen en het gewoon lekker simpel houden. Een groot verschil met de Brosnan-films waar ze het moeilijk wouden doen lijken (en zich er ook vaak in verslikten) maar het eigenlijk gewoon gevoelloos en licht vermaak bleek te zijn. Deze QoS is toch iets zwaarder door de (voorafgaande) gebeurtenissen en die combi maakt het wel een goede actiefilm die vooral een perfecte aansluiting is op Casino Royale. Het einde is dan wel op de mooiste locatie van de hele film, al bij al word er vooral veel voorspelbaars mee gedaan. De laatste minuten ronden dan wel het verhaal van Vesper grotendeels af op een mooie manier, achteraf hadden ze het misschien toch wat beter kunnen aanpakken. Maar als je het bekijkt als een wraakfilm met ballen door de gevolgen uit Casino Royale blijft Quantum of Solace een bondfilm die mét gemak de kwaliteit van de 80's, 90's en begin 00' overstijgt.

Quantum of Solace is een lekkere brute wraakfilm met een uitstekende Craig. Hoewel het verhaal losstaand té weinig biedt, is de film als geheel haast een perfect vervolg op de gebeurtenissen van Casino Royale

3,75/5


avatar van moviewoman26

moviewoman26

  • 84 berichten
  • 94 stemmen

Godzijdank kunnen we tegenwoordig wegzappen.


avatar van des1

des1

  • 1714 berichten
  • 981 stemmen

Er komt een tijd dat alle Daniel Craig Bond-films, hoewel realistisch en spectaculair qua actiescenes, op teruggekeken wordt als de zwakste. Weg knipoog, alleen maar naduk op actie en dodelijke ernst. Opgeklopt drama als het om verhaal en karakters gaat. Slechtste Bond vertolker ook. Alleen al dat zuunige mondje van hem.


avatar van pierre18

pierre18

  • 730 berichten
  • 609 stemmen

moviewoman26 schreef:

Godzijdank kunnen we tegenwoordig wegzappen.

Verbaas me erover dat jij er uberhaupt aan begint gezien je scores voor Casino Royale.


avatar van pierre18

pierre18

  • 730 berichten
  • 609 stemmen

pierre18 schreef:

(quote)

Verbaas me erover dat jij er uberhaupt aan begint gezien je score voor Casino Royale.


avatar van moviewoman26

moviewoman26

  • 84 berichten
  • 94 stemmen

ik begin er ook niet aan, zap weg. Vind het trouwens hilarisch dat ik als ik mijn mening uit over James Bond ,dat ik dan vrij snel een reactie krijg. Het is gewoon niet mijn genre. Ieder ander die er wel van geniet, prima toch.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60415 berichten
  • 4077 stemmen

moviewoman26 schreef:

(quote)
ik begin er ook niet aan, zap weg. Vind het trouwens hilarisch dat ik als ik mijn mening uit over James Bond ,dat ik dan vrij snel een reactie krijg. Het is gewoon niet mijn genre. Ieder ander die er wel van geniet, prima toch.

Je stemt dus terwijl je deze film niet hebt gezien?


avatar van Snape

Snape

  • 23 berichten
  • 0 stemmen

Dit heeft natuurlijk niks meer te maken met James Bond. Gewoon een doorsnee actie film als vervolg op nog zo'n gewone actie film. Als Craig hier Jason Bourne had geheten, zou ik dat zomaar geloven. Nee, 007 is in Die Another Day voor mij overleden.Typisch gevalletje van een merknaam uitmelken m.i.


avatar van The Brain

The Brain

  • 268 berichten
  • 272 stemmen

Toen ik hem voor het eerst zag in de bioscoop was ook ik erg teleurgesteld: moest dit de nieuwe James Bond zijn? Nu RTL de films wekelijks op de buis brengt en je de delen achter elkaar ziet ben ik toch positiever. De Quantum is best wel een spectaculaire film, het verhaal sluit naadloos aan bij Casino Royale. Een vervolg dus en dat is iets wat je niet direct verwacht in een JB reeks. Als je dit deel ziet zonder dat je Casino Royale nog in het geheugen hebt dan is het een niet te volgen verhaal.

Daniel Craig wordt steeds geloofwaardiger als zeer dodelijke 007, helaas met minder humor en gadgets dan zijn voorgangers.


avatar van Gijs2

Gijs2

  • 141 berichten
  • 0 stemmen

Minder dan zijn voorganger zeker omdat bond een bijna onmenselijke kracht en skills heeft en de actie non stop is. Alleen te volgen als je casino royale hebt gezien. De beelden zijn prachtig en er zit een flink budget in, maar de film biedt eigenlijk alleen maar hersenloos vermaak zonder enige vorm van spanning.


avatar van martijn011

martijn011

  • 2029 berichten
  • 1308 stemmen

Na het weergaloze Casino Royale is deze film toch een regelrechte afgang geworden. De film gaat verder waar CR gestopt is, maar dat is dan ook het enige wat ze met elkaar verbindt.

Het verhaal is erg slapjes, cliché op cliché zeilt voorbij. De schurken komen ook regelrecht uit een standaard actiefilm lopen en de humor is ver te zoeken.

Tel daarbij op dat de actiescenes zo schokkend gefilmd worden dat honderd keer achter elkaar in de heftigste achtbaan van Europa comfortabeler aanvoelt.

Gelukkig is Craig wel een sterke Bond, maar ook hij kon hier niks meer aan redden. Ik verlaag m'n score naar twee sterren. De minste Bondfilm.


avatar van GoldenEye 33

GoldenEye 33

  • 75 berichten
  • 39 stemmen

QUANTUM OF SOLACE

MENING: Vermakelijke film

MUZIEK: Verschrikkelijk

Vervolg op Casino Royale, vermakelijke film, maar voor mij is dit beslist geen Bond meer, het is allemaal TE modern en TE veel actie,

De Gunbarrel mist hier aan het begin, en komt pas aan het einde heel snel net voor de aftiteling, en zo missen er nog veel meer Bond elementen ! Nee dit is niet zoals het bedoeld is.

Verhaal opzich redelijk, de film is erg goed als actie film, maar voor Bond nee dan haalt deze het helaas niet.

Ook de muziek is niet erg geweldig, Alicia Keys en Jack White,

nee niet mijn ding. andere songs zijn vele male beter en/of mooier.

Van de 24 officiele Bond films staat deze op 24 bij mij. Maar begrijp me niet verkeerd, alle James Bond films zijn geweldig ! alleen de één scoort nou eenmaal hoger dan een andere.

Gerelateerde tags

dodenundercovergeheim agentmi6british secret service007: (2008)量子殺機

Лучший частный хостинг