Genre: Actie / Oorlog
Speelduur: 129 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Nicolai Fuglsig
Met onder meer: Chris Hemsworth, Michael Shannon en Michael Peña
IMDb beoordeling:
6,5 (96.314)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 1 februari 2018
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via iTunes
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot 12 Strong
"The declassified true story of the horse soldiers"
'12 Strong' vertelt het waargebeurde verhaal van een Special Forces-team met een onbeproefde kapitein in Afghanistan. Het team is vlak na de aanslagen op 11 september naar Afghanistan gestuurd om de Taliban te bestrijden. In samenwerking met een krijgsheer van de Noordelijke Alliantie proberen ze hun doel te bewerkstelligen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,5 / 96314)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- 12 Strong (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- iTunes: € 6,99 / huur € 3,99
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Captain Mitch Nelson
Chief Warrant Officer Hal Spencer
Sgt First Class Sam Diller
General Dostum
Sgt First Class Ben Milo
Sean Coffers
Vern Michaels
Fred Falls
Scott Black
Charles Jones
Video's en trailers
Reviews & comments
badfans69
-
- 3487 berichten
- 5709 stemmen
mcdaktari
-
- 6789 berichten
- 0 stemmen
Zo nu en dan zit er toch wel eens een prima film tussen over de toestanden tegen de taliban in Afghanistan. 12 Strong zou er wel eens zo één kunnen zijn. Ik ga er niet voor naar de bios maar zal er zeker naar kijken als ie op bluray te kijken is.
pierre18
-
- 730 berichten
- 609 stemmen
Sneak-preview gedaan. Not my cup of tea, maar wel een prima film. Gelukkig is de film nergens overdreven en benadert deze de situatie erg natuurgetrouw (zover ik kan inschatten). Het verhaal is gewoon recht toe recht aan, niets mis mee. De film is erg sterk in logisch op elkaar volgende scenes. Met andere woorden, goed opgebouwd met een hele duidelijk vertel-lijn.
Bart Wijnen
-
- 8 berichten
- 29 stemmen
Film is technisch goed in elkaar gezet, maar mist elke vorm van diepgang in de personages of het verhaal. Op zich wel onderhoudend voor ruim twee uur. Toch ontwikkelt de missie van de 12 mannen zich wel heel vlot, eenvoudig en zonder enige tegenslag tot het gewenste einde. Just a walk in the park in Afghanistan. Er had wel wat meer spanning in mogen zitten.
Shinobi
-
- 4298 berichten
- 2531 stemmen
"We’re fighting with horsemen against tanks."
Nicolai Fuglsig heeft voor zijn regiedebuut niet de makkelijkste klus uitgekozen.
'12 Strong' vertelt namelijk het waargebeurde verhaal van twaalf Amerikaanse speciale eenheden die na de aanslagen van elf september enkel te paard en gewapend met een machinegeweer het moeten opnemen tegen talloze terroristen met zwaar geschut in het hol van de leeuw. Het spreekt vanzelfsprekend tot de verbeelding, vooral als je bedenkt hoe lang deze missie geheim is gehouden.
Een dergelijk uitgangspunt lijkt een uniek kijkje te geven in een bewogen oorlog zou je denken, maar al gauw vervalt de film in conventionele zaken waar je niet meer van opkijkt. Het gevolg is een vrij simplistisch verloop waar problemen gelijk in de kiem worden gesmoord, ondanks dat er gehint wordt naar een bepaalde complexiteit. Wat dat betreft is het personage van Navid Negahban dan nog het interessants; een krijgsheer wiens perspectief getroebleerd, doch realistisch is in een onoverzichtelijke situatie.
Het is duidelijk dat het geheel het niet zozeer van het narratief moet hebben, maar des te meer van de actie. Deze scènes zijn qua opzet erg spectaculair, hoewel een stukje verheerlijking om de hoek loert. Jammer genoeg krijg je als kijker weinig van de spanning mee. Aan de charismatische cast is het te danken dat je nog enigszins geïnvesteerd bent.
Al met al een onderhoudende oorlogsfilm, maar niets nieuws onder de zon.
Kleine 3,0 sterren.
mrklm
-
- 10117 berichten
- 9247 stemmen
De starpower van Chris Hemsworth en Michael Shannon is zeer welkom in deze goed gemaakte, maar dramatisch holle reconstructie van een topgeheime missie in Afghanistan waarbij een twaalfkoppig peloton onder leiding van Mitch Nelson [Hemsworth] opdracht krijgen Generaal Dostum [Navid Negahban] van de Noordelijke Alliantie te ondersteunen door ondersteunende luchtaanvallen te coördineren. Het scenario, gebaseerd op het non-fictieboek "Horse Soldiers" van Doug Stanton, geeft in ieder geval aandacht aan de rol van de Noordelijke Alliantie. Maar hoewel de actiescènes prima zijn, vooral in de finale met een hoofdrol voor een BM-21, zijn de karakteriseringen zwak waardoor de film lang niet zo meeslepend is als het had kunnen zijn.
sparkie
-
- 98 berichten
- 34 stemmen
Zeker niet slecht. Personages waren goed,
Deze film verveelde me geen enkel moment.
Zit me af te vragen als ze deze film in 90 minuten hadden gemaakt,
of die dan ook zo goed was,
In ieder geval 3 sterren.
vindorent
-
- 60 berichten
- 1674 stemmen
Toen ik de beschrijving en trailer van de film zag, verwachtte ik een super patriottische AMERICA-FUCK-YEAH-film; in zekere opzicht was dat de film ook, maar toch stukken minder dan ik had verwacht. De personages in de film zijn erg oppervlakkig, maar dat past wel bij dit soort films; ik stoor mij hier dan ook niet echt aan bij dit soort films. Chris Hemsworth deed een prima rol en ik vergat al snel dat ik naar Thor aan het kijken was. Het verhaal was interessant om te volgen en de actie zag er ook prima uit. Af en toe, vond ik bepaalde scenes wel echt cringy, want dan gingen ze weer de standaard Amerikaanse patriottistische cliché-zinnetjes eruit gooien. Maar al met al, vond ik dit een zeer vermakelijke film, die filmtechnisch sterk is; je moet er wel alleen rekening mee houden dat er een propaganda-randje omheen zit.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Degelijke film. Jammer genoeg geen oorlogsfilm waarbij er veel diepgang of drama is. Ongeveer het enige drama dat er is, is de drang om weer naar huis te gaan en de kinderen weer te zien;met in het achterhoofd dat het ook anders kan lopen. Dit is wel beter gedaan in veel andere films.(sowieso is dat cliché te vaak gedaan; zo vaak dat het nauwelijks nog indruk maakt). Het is kortom een actiefilm. De gevechten mogen er zijn en je snakt stiekem naar meer. De acteurs deden het goed, leuk en er was nog iets van chemie tussen Hemsworth en Negahban maar ze zetten helaas geen memorabele personages neer.
De film was zelfs af en toe licht komisch.
Shadowed
-
- 10168 berichten
- 6086 stemmen
Spektakel.
12 Strong is een waargebeurd verhaal, tot mijn verbazing. De missie leek onmogelijk zonder op z'n minst 5 sneuvelingen naar mijn mening als je 50.000 vijanden te lijf ging.
Het duurt een tijdje voordat ze echt naar het oorlogsveld gaan, er is veel ruimte in de film. Qua drama was het niet heel erg, natuurlijk is er de wil om je familie weer te zien, en aan het begin was er meer sprake van drama, maar de film neemt het na een tijdje over met het oorlogs/actie genre.
De actie scenes zijn vermakelijk in beeld gebracht en ik heb me bij de film van 130 minuten geen moment verveeld. Bijzonder, want meestal gebeurd dat wel. Leuke uitkijker.
Mescaline
-
- 7047 berichten
- 2957 stemmen
Toch nog best wel vermakelijk en interessant! De gevechten zijn mooi in beeld gebracht en ook al mocht er wat mij betreft iets meer diepgang in de personages waren ze over het algemeen wel met overtuiging gespeeld. Navid Negahban was voor mij de grootste verrassing maar bij Chris Hemsworth kreeg ik soms toch een beetje te veel het Gladiator/Ben-Hur idee, het personage voelde soms nogal leeg en als een typische American hero aan. Ik denk niet dat dit zozeer kwam door de acteur zelf, maar soms leek het allemaal net een beetje te veel op de automatische piloot.
Zeker geen verkeerde film, maar je moet soms even door het Amerikaanse sausje heen prikken. Leuk om eens mee te pakken in de bioscoop.
3*
Theunissen
-
- 11825 berichten
- 5454 stemmen
Deze waargebeurde Drama / Oorlog film heb ik afgelopen dinsdagavond in de bioscoop gezien en het is best een interessante en vermakelijke mengeling van een western (vanwege de actie op de paarden) en oorlogsfilm.
In dit waargebeurde verhaal, draait het om een Amerikaans special Forces-team bestaande uit 12 soldaten, dat na 9/11een belangrijke missie krijgt in Afghanistan. Onder leiding van de onervaren kapitein Mitch Nelson (Chris Hemsworth) moet het team samenwerken met de Afghaanse krijgsheer General Dostum (Navid Negahban), om zo de Taliban (bestaande uit 50.000 genadeloze tegenstanders) onder leiding van Mullah Razzan (Numan Acar) klein te krijgen. Maar de missie loopt niet vlekkeloos en het Special Forces-team moet o.a. te paard verder.
Het verhaal zit best aardig in elkaar (zo krijg je tijdens de opening van het verhaal heel eventjes de Al Qaida aanslagen te zien, gedurende de periode van 1993 t/m 2001) en weet ook wel te boeien en te vermaken, maar is aan de andere kant ook best clichématig en flauw, want kapitein Mitch Nelson en zijn soldatenteam worden op bijna propagandistische (typische Amerikaans) wijze als helden geportretteerd en dat omdat ze na 9/11 eens flink de rekening gaan vereffenen in Afghanistan.
Wat ook best clichématig is, is dat in eerste instantie alles tegen zit, zoals militaire leiders (zowel Amerikaanse als Afghaanse) die in eerste instantie niets zien in de jonge onervaren kapitein (mede ook omdat hij nog nooit iemand gedood heeft), Afghaanse bondgenoten die de Amerikanen niet vertrouwen en andersom ook, deadlines die onhaalbaar lijken en bovendien moet men zich ook nog eens verplaatsen met paarden i.p.v. militaire voertuigen en dat terwijl vrijwel niemand ervaring heeft met paarden.
De actie mocht er wel wezen en werd ook best fraai in beeld gebracht, waarbij je een interessante en vermakelijke mengeling te zien krijgt van een western en oorlogsfilm. Dat levert tijdens de actiescènes regelmatig opwindende beelden op, zoals bijvoorbeeld op het einde, waarbij de op paard zittende galopperende soldaten, door de Taliban bestookt worden door een raketwerper. Wat overigens ook opwindende beelden oplevert, zijn de Boeing CH-47 Chinook helikopters.
Verder heeft deze film eigenlijk weinig nieuws te bieden en ondanks dat het verhaal is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, krijgen de interessantste elementen daaruit de minste aandacht en focust regisseur Nicolai Fuglsig (voormalig Deens oorlogsfotograaf) zich vooral op de actie en de samenwerking tussen de Amerikaanse soldaten en de Afghanen, waarbij culturele verschillen in een vloek en een zucht zijn opgelost. De Amerikaanse soldaten zijn daarbij allemaal dappere types met het hart op de juiste plaats en die met bezwaard gemoed het gezin thuis achterlaten en dat omdat de plicht zwaarder weegt. Ze voeren daarbij de ene na de andere "onmogelijke" missie uit en maken zo nu en dan grapjes over hun penibele situaties, waarbij ze op één iemand na (die zwaar gewond raakt) ook vrijwel allemaal zonder kleerscheuren steeds uitkomen.
De cast deed het best verdienstelijk, waarbij de vlakke personages kleur krijgen vanwege het charisma van bekende acteurs als Chris Hemsworth, Michael Peña (als soldaat Sam Diller) en Michael Shannon (als officier Hal Spencer). De best spelende en misschien ook wel de meest interessante persoon in deze film, is de voor mij onbekende Navid Negahban en dat in de rol van de Afghaanse generaal Dostum. Verder was het ook leuk dat Rob Riggle (als Luitenant-kolonel Bowers) en William Fichtner (asl Kolonel Mulholland) een rolletje hadden in het verhaal en dat laatste zag er met zijn kale kop best apart uit.
Al met al is dit best een vermakelijke waargebeurde Drama / Oorlog film om eens gezien te hebben en dat vooral vanwege de actie en de cast.
JacoBaco
-
- 10567 berichten
- 2375 stemmen
Ben best verbaasd hoe nauwkeurig de film nog is.
How Accurate is 12 Strong? The True Story of the Real Horse Soldiers vs the Movie - historyvshollywood.com
En opmerkelijk dat er tijdens zo'n riskante missie daadwerkelijk geen enkele Amerikaanse soldaat is gedood! Natuurlijk klopt niet alles. Zoals het laatste gevecht, dit wordt niet nauwkeurig weergegeven. En in de film natuurlijk extra aangedikt en heroïsch.
Deze film oogt wel erg realistisch. Alles ziet er echt heel goed uit. En dat voor een relatief klein budget van $35 miljoen. Ik vind dit een groot pluspunt. Maar Chris Hemsworth blijft toch altijd wel erg herkenbaar als Hemsworth. Hij heeft toch wel een soort standaard manier van acteren. Hij heeft zijn serieuze en zijn komische kant en dit is altijd een beetje hetzelfde.
En in 12 Strong draait het allemaal wel heel erg om Hemsworth. Slechts een paar militairen krijg nog wat extra aandacht. De film doet meer moeite om de Taliban extra te haten. En hier stoorde ik mij misschien nog wel het meeste aan. De scène dat de Taliban leider een moeder door haar hoofd schiet in het bijzijn van haar kinderen omdat kinderen geen onderwijs mogen hebben tot een bepaalde leeftijd zo iets. Overbodige scène wat mij betreft!
Voor een vrij lange film zit er toch wel een lekker tempo in de de film. Dus ja, ik heb hier wel 3,5* voorover.
schumacher
-
- 4184 berichten
- 3899 stemmen
Is deze film zoals Hacksaw Ridge of eerder zoals Dunkirk? Want als het zoals Hacksaw Ridge is dan is dat mijn ding, ist meer zoals Dunkirk, nee merci, in die film vallen er bommen en geen ene was een arm of been of weet ik veel kwijt, realisme was ver zoek in dunkirk, in hacksaw Ridge zag je dit wel en er was veel aktie die ook top in beeld werd gebracht.
JacoBaco
-
- 10567 berichten
- 2375 stemmen
Is deze film zoals Hacksaw Ridge of eerder zoals Dunkirk?
Shadowed
-
- 10168 berichten
- 6086 stemmen
Is deze film zoals Hacksaw Ridge of eerder zoals Dunkirk?
Waarschijnlijk Dunkirk. Beide films bevatten veel spektakel. Het punt is dat het hier een stuk realistischer is en meer diepgang in personages
schumacher
-
- 4184 berichten
- 3899 stemmen
Waarschijnlijk Dunkirk. Beide films bevatten veel spektakel. Het punt is dat het hier een stuk realistischer is en meer diepgang in personages
Ik ben denk ik één vd weinigen die Dunkirk echt slecht vond, absoluut niet mijn ding, ik zie liever Hacksaw Ridge, verhaal was top, aktie scenes in top gebracht, ledematen vlogen eraf wat int echt ook gebeurt en twas ook top gefilmd, ook geen saai gedoe.
Met saai gedoe bedoel ik bv in Dunkirk tja, je krijgt gewoon nogmaals eens hetzelfde beeld te zien met die vliegers die komen, ook de dialogen waren tenenkrommend en waren er bijna niet.
Is maar mijn mening .
Geef mij maar de vette oorlogsfilms; hacksaw ridge, saving private ryan en platoon en dergelijke meer.
Shadowed
-
- 10168 berichten
- 6086 stemmen
Ik ben denk ik één vd weinigen die Dunkirk echt slecht vond, absoluut niet mijn ding, ik zie liever Hacksaw Ridge, verhaal was top, aktie scenes in top gebracht, ledematen vlogen eraf wat int echt ook gebeurt en twas ook top gefilmd, ook geen saai gedoe.
Met saai gedoe bedoel ik bv in Dunkirk tja, je krijgt gewoon nogmaals eens hetzelfde beeld te zien met die vliegers die komen, ook de dialogen waren tenenkrommend en waren er bijna niet.
Is maar mijn mening .
Geef mij maar de vette oorlogsfilms; hacksaw ridge, saving private ryan en platoon en dergelijke meer.
En je hebt gelijk. Dunkirk was verre van realistisch. Alleen ik vond hem heerlijk vanwege spektakel. Spektakel is altijd eigenlijk mijn Genre geweest. Aan de echte “goede” oorlogsfilms moet ik nog eventjes aan beginnen. Ga ik wel doen hoor .
Grappig hoe meningen soms erg kunnen verschillen
Timvabe
-
- 82 berichten
- 83 stemmen
Even wat uitleg voor de mensen die deze film al gezien hebben maar misschien niet helemaal hebben kunnen volgen en voor de mensen die hem nog gaan zien en hem met deze uitleg beter kunnen begrijpen.
We hebben in deze film van doen met good guys en bad guys maar ook met heel veel mannen met baarden en dat maakt het een beetje ingewikkeld vooral omdat die mannen met baarden best op elkaar lijken.
Maar het houvast zijn hier de Amerikanen want zij zijn zeker de good guys.
Als er nou baardmannen zijn die op de Amerikanen schieten of als Amerikanen op baardmannen schieten kun je er dus vanuit gaan dat het hier om bad guys gaat.
De baardmannen die de Amerikanen vervolgens helpen behoren dan weer tot de good guys.
Dat wil zeggen, dat zijn misschien ook wel bad guys, maar zeker iets minder dan die andere bad guys.
Nou veel kijkplezier dan hè.
Ik ben bang dat ik morgen deze film al vergeten ben en oh ja, ik vond het een erg lange zit met veel van het zelfde en nergens echt spannend hoe zeer de makers hun best ook deden.
Het happy eind op het eind vond ik dan weer wel leuk. Oeps....Spoiler
macrobody
-
- 2232 berichten
- 1850 stemmen
Whahahaha, based on a true story. Ja, losjes dan, dat 12 man naar Afghanistan werden gestuurd en weer heelhuids terug kwamen. Alles daar tussen in moet men met een grote korrel zout nemen. Verder is het weer een grote propaganda film voor het Amerikaanse leger. Steeds minder mensen geloven nog het officiële verhaal achter 9/11. Het rammelt aan alle kanten. Waar is die film waarin Bush partnered met Salem Bin Laden, de (half)broer van Osama Bin Laden in een nieuwe olie maatschappij, Arbusto Energy waarna Salem op mysterieuze wijze bij een vliegtuigongeluk om het leven komt? Hoe Bush de familie Bin Laden het land uit laat vliegen na de aanslag op de world trade center ondanks het vliegverbod. Hoe Osama de schuld krijgt terwijl het merendeel van de kapers uit Saudi Arabië komt? Nee, die film zal voorlopig nog niet komen. Eerst nog maar eens laten zien hoe geweldig het Amerikaanse leger is. Lekker het hele land plat bombarderen en de Taliban overal de schuld van geven. Ondertussen ziet het leger er nu al langer dan 15 jaar dus dit ene akkefietje van een paar weken was weer totaal nutteloos.
Als pure fictie is de film beter te nassen.
schumacher
-
- 4184 berichten
- 3899 stemmen
Deze film gisteren gezien: Men had het over Dunkirk en deze hier; welnu; deze film is veel beter dan die zeer slechte en saaie Dunkirk.
De reden wrmdat ik slechts een 3.5 geef dat is omdat ze de eerste 50min beter hadden geskipt want dat vond ik niet je datte, saai en traag gedoe maar vanaf dat het in de 54ste minuut echt begon dan houdt het niet op en dan is het echt genieten tot het einde.
Aanrader; ja.
Topfilm: nee.
JacoBaco
-
- 10567 berichten
- 2375 stemmen
Men had het over Dunkirk en deze hier; welnu; deze film is veel beter dan die zeer slechte en saaie Dunkirk.
Als je vraagt welke beter is, dan kies ik voor Hacksaw Ridge.
Als je het over de stijl hebt, dan kies ik voor Dunkirk.
Timvabe
-
- 82 berichten
- 83 stemmen
Nou ben ik geen historicus maar onbescheiden gezegd boeit de historie me enorm en weet ik daar best wat van.
Hacksaw ridge, Dunkirk, of 12 Strong. Over de kwaliteit van de film hoef je het eigenlijk niet te hebben want dat is zo verschillend voor iedereen.
Maar dat Dunkirk vanuit historisch perspectief de historie heel dicht benaderd geloof ik zeker.
Hacksaw ridge ook wel denk ik maar dat was een mooi verhaal maar voor de verloop van de geschiedenis niet heel belangrijk.
Als je vraagt welke beter is, dan kies ik voor Hacksaw Ridge.
Als je het over de stijl hebt, dan kies ik voor Dunkirk.
max cady
-
- 569 berichten
- 449 stemmen
Deed me denken aan Lone survivor maar dan minder goed zeg maar. Aanloop naar de situatie in Afghanistan duurde me ook te lang. Maar goed, aardig filmpje waar op een accurate wijze naar voren komt hoe de hiërarchie daar in elkaar zit ... 3***
filmkul
-
- 2211 berichten
- 2085 stemmen
Redelijk sterke oorlogsfilm. Het op waarheid gebaseerde verhaal komt rustig op gang en de hoofdrolspelers worden een voor een aan de kijker voorgesteld. Wanneer eenmaal de missie begint, barst de film los en de ene actiescene na de ander volgt. Vakkundig in beeld gebracht met de nodige spanning. De film spat vanaf dat moment van het scherm en is voorbij voor je er erg in hebt. Hemsworth zet een aardige rol neer. Prima vermaak. 3.5/4.0
mixmaster
-
- 1288 berichten
- 1215 stemmen
Goede oorlogsfilm over het waargebeurde verhaal van een Special Forces-team met een onbeproefde kapitein in Afghanistan.
De film is op een mooie manier in beeld gebracht en laat de missie van de mannen op een prima manier zien.
De 12 mannen die dit dus echt beleefd hebben, krijgen mede door deze film hun welverdiende erkenning.
Gerelateerd nieuws
Netflix verwijdert binnenkort een grote hoeveelheid titels, dit zijn de best beoordeelde
Onder meer deze films verdwijnen nog deze maand van Netflix
Drie waargebeurde oorlogsfilms op Netflix over terrorismebestrijding
Bekijk ook
Only the Dead
Documentaire / Oorlog, 2015
13 reacties
Den 12. Mann
Oorlog, 2017
45 reacties
Hostiles
Western / Drama, 2017
175 reacties
Something the Lord Made
Biografie / Drama, 2004
15 reacties
Only the Brave
Drama / Biografie, 2017
72 reacties
Whitney
Documentaire / Biografie, 2018
47 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2025 MovieMeter B.V.